Kľúčové vlastnosti
- Absolútne žiadny čas potrebný na hľadanie aktuálnej technickej Master dokumentácie pre Prevádzku&Údržbu
- Integrácia so systémami pre Riadenie údržby a budov je štandardom
- Údržba a Projekcia je prepojená, žiadna strata dôležitých odkazov a poznámok
- Referencie dokument-asset automaticky updatované
- Plná podpora procesov Riadenia zmien
Integrovaná Správa informácií o majetku
BlueCielo Meridian Asset Management modul umožňuje užívateľom BlueCielo Meridian Enterprise povýšiť ich Engineering Data Management, Správu technickej dokumentácie na úroveň Asset Information Management, čiže systém plnohodnotnej Správy informácii o majetku.
Firmy implementujú riešenia správy majetku za účelom bezproblémového zvládania rutinnej údržby výrobných zariadení. Avšak správa týchto zariadení nemôže dosiahnuť svoj plný potenciál bez správneho zaobchádzania s technickou dokumentáciou týkajúcou sa týchto zariadení. Správa týchto dokumentov je životne dôležitá pre celý podnik hlavne z pohľadu budovania konkurencieschopnosti a opätovného naštartovania výroby v čo najkratšom čase v prípade neplánovanej odstávky.
Kľúčové funkcie
Objektovo orientovaná Správa technickej dokumentácie
Zmeny v továrňach sa vždy týkajú zariadení, ktoré generujú zisk. Tak ako môže byt zariadenie umiestnene vo viacerých dokumentoch, aj niektoré dokumenty môžu predstavovať viacero zariadení. Zariadenia (vybavenie alebo funkčné umiestnenie) môžu byt importovane zo systém správy údržby alebo vytvorené v rámci projektu, každé so svojimi metadátami.
Riadenie vzťahu medzi dokumentom a objektom
Vzťah medzi dokumentom a objektom môže byť vytvorený manuálne alebo automaticky, buď na základe importu tabuliek z Excelu alebo extrahovaním atribútov z blokov výkresov vytvorených v AutoCADe. Po extrahovaní, sú atribúty objektov krížovo referencované s jestvujúcimi objektmi v úložisti BlueCielo Meridian Enterprise. V momente, ak tieto atribúty vyhovujú existujúcim objektom, väzba medzi dokumentom a objektom sa vytvorí automaticky. Užívateľ môže samozrejme zasiahnuť a v prípade, že objekty nesedia, môže napríklad chýbajúce vytvoriť.
Hotspot podpora
Po extrahovaní atribútov z AutoCAD výkresu, môže byť vizuálna podoba objektových čísel môže byť prevedená na hotspoty. Pričom užívateľ po kliknutí na hotspot oblasť skočí priamo na objekt v úložisti, kde si môže pozrieť ďalšie údaje o ňom. Funkcionalitu hostpotu je možné prispôsobiť tak, aby napríklad zobrazovala zoznamy súvisiacich dokumentov pre každý objekt alebo naopak pre každý dokument súvisiace objekty.
Aktuálna Master dokumentácia pre Prevádzku & Údržbu
Ak existujú väzby medzi zariadeniami a dokumentmi, personál Prevádzky & Údržby môže na základe čísiel objektov vidieť všetku súvisiacu technickú dokumentáciu, keďže vyhľadávanie na základe dokumentu umožní vidieť aj všetky súvisiace zariadenia. Výsledok hľadania dokáže zobraziť aj všetky projekty, v ktorých boli tieto dáta menené a dokáže sa jednoducho medzi týmito projektami prepínať v prípade potreby ich detailnejšie analyzovať.
Na zobrazenia prehľadov a aktuálnych reportov napríklad zoznamov zariadení, ventilov, vetiev sa dajú použiť jednoduché vyhľadávacie nástroje.
Integrácia so systémami pre riadenie údržby
BlueCielo Asset Management modul umožňuje jednoduchú integráciu so systémami pre riadenie údržby a budov ako sú SAP-PM, Maximo, Ultimo, INFOR, Famis a ArchibusFM. Priamo zo systému pre riadenie údržby majú užívatelia prístup k danej technickej dokumentácii, napríklad ak potrebujú pracovný postup, konkrétne zariadenie alebo rozpis plánovaných prác. Všetky tieto detaily k zariadeniam, stavy dokumentu ako aj samotný obsah dokumentu môže užívateľ vidieť pomocou vstavaného prehliadača. Rýchla navigácia prostredníctvom hotspotov v prehliadači nás navedie na požadované zariadenie a jeho dokumentáciu.
Prepojenie oddelení Projekcie a Údržby
Počas realizácie servisných zásahov, môžu technici údržby urobiť zmeny priamo v prevádzke alebo aj na určitých dokumentoch, ktoré ale nie sú as built dokumentáciou. Asset Management modul im totiž umožní vložiť poznámky a pripomienkovať dokumenty. Tie si potom môžu počas dňa vyzdvihnúť projektanti, zapracovať do dokumentácie, dokonca začať novú zmenu na danom dokumente. To samozrejme oddelenie Prevádzky&Údržby okamžite uvidí. Takýmto spôsobom pri stálom prepojení s projekciou, dokáže Prevádzka&Údržba efektívne fungovať nepretržite 24 hodín 7 dni v týždni.
Podpora riadenia zmien
Poznámky a pripomienky z Prevádzky&Údržby môžu viesť k malým zmenám ale aj k veľkým projektom. Po zrealizovaní výstavby a uvedení do prevádzky je všetka master dokumentácia prevedená do skutkového „as built” stavu. Samozrejme mozu byt vytvárané nové zariadenia, vzťahy medzi objektmi a dokumentmi menené generovane hotspoty, ale pred uvoľnením do master dokumentácie. Týmto spôsobom je proces odovzdávania bezproblémový a Prevádzka&=Udržba sa nemusí obávať, že má inú ako „as built” master dokumentáciu k dispozícii.
Obchodné benefity
-
Zvýšená úplnosť a spoľahlivosť technických informácii k majetku a as built dokumentácie
-
Zlepšené dodržiavanie zákonov a legislatívnych predpisov kvality a životného prostredia
-
Jasná identifikácia, ktoré dokumenty je nutné zmeniť v prípade zmeny na zariadeniach v prevádzke
-
Rýchle vyhľadávanie technických dokumentov na základe identifikátora zariadenia ako vyhľadávacieho kľúča
-
Zvýšená produkcia vďaka kratším neplánovaným odstávkám
-
Znížené náklady na výrobu, údržbu a projekciu
-
Bezproblémové odovzdávanie projekčných dát